Dzieci potrafią wnieść wiele radości do weselnych uroczystości, ale musimy pamiętać, że mogą być też nieprzewidywalne. Nie możemy zapomnieć o ich potrzebach, a z odrobiną wyobraźni i niewielkim kosztem można je w prosty sposób zabawić. W ten sposób upewnimy się, że nie tylko nie bedą zakłócać uroczystości, ale przede wszystkim spędzą miło czas.


  • Stół dla dzieci udekorujmy za pomocą kolorowego, papierowego obrusa, dzięki czemu nie będziemy się martwić, że zniszczą drogie nakrycie – starsze dzieci bardzo lubią jeść razem, z dala od rodziców, ale w zasięgu ich wzroku
  • Na stole połóżmy kredki, kolorowy papier, ksiażki do kolorowania, naklejki itp – dzieci są bardzo kreatywne, kiedy są w grupie
  • Pod talerzami umieśćmy podstawki z kolorowej pianki, w różnych kształtach – zamiast kwiatów na środku ustawmy naczynie z ogromnymi, kolorowymi lizakami. które w dużej ilości utworzą 'lizakowy bukiet”

  • Dla każdego dziecka przygotujmy osobną paczkę z gadżetami, kredkami, naklejkami i przysmakami – głodne dzieci to niesforne dzieci
  • Starszym dzieciom można położyć na stole jednorazowe aparaty fotograficzne – będą się doskonale bawiły, fotografując siebie i gości
  • Zorganizujmy im zabawę polegającą na zdobywaniu podpisów konkretnych gości ze strony panny lub pana młodego – oczywiście z nagrodami na koniec dla tego dziecka, ktore zebrało najwięcej 'autografów”
  • Starszym dzieciom można przydzielić zadania – np. puszczania baniek mydlanych czy sypania płatków po wyjściu z kościoła, przybyciu do sali weselenej, przy odjeździe pary młodej itp.
  • Poproś starsze dzieci, by pomagały przy sadzaniu gości – niech znajdują winietki z nazwiskami

  • Zapraszajcie dzieci do tańca – zadedykujcie im od czasu do czasu piosenki z repertuaru dziecięcego – dobrzy muzycy powinni być przygotowani taką okazję
  • Przydzielcie starszym dzieciom po jednym młodszym do opieki – szczególnie dziewczynki  na pewno nie będą miały z tym problemu
  • Jeśli dzieci się nie znają dobrze jest przedstawić je sobie, chwilę z nimi porozmawiać, żeby łatwiej im było nawiązać kontakty przy stole.
  • Podziękujcie każdemu dziecku, że przyszło na Wasze przyjęcie – można każdemu wręczyć mały, niedrogi drobiazg

  • Upewnijcie się, że menu dla dzieci jest dla nich odpowiednie – szczególnie jeśli dzieci są w różnym wieku
  • Będą chciały uczestniczyć w toastach – dlatego warto przygotować dla nich specjalny napój

Warto poświęcić trochę czasu na zorganizowanie dzieciom udanego przyjęcia, jeśli chcemy go przeżyć bezstresowo, bez nudzących się maluchów,  uganiających się po sali balowej w szaleńczym pędzie.

Fotografie: www.tucsonweddingsite.com, www.thesweetestoccasion.com, www.intimateweddings.com, www.lusterstudio.com